Geoblog.pl    cyprianbednarczyk    Podróże    Koleją przez Europę (lipiec 2008)    Etap VI - Sen

Etap VI - Sen

Polska, Wrocław

W tym miejscu jako że śpię a Wrocław zaznaczyłem jako miejsce przez które przejeżdżałem (na mapie byłaby linia prosta między Berlinem a Katowicami z pominięciem Poznania i Wrocławia) podzielę się z wami doświadczeniem jakim jest zakup biletu w InterRail.
Najlepiej jest to zrobić wchodząc na tą stronę:http://www.interrail.net/, do wyboru są różne wersje językowe, również polska, jednak nie są one najlepszej jakości. Na czym polega rzecz:
1.Wybieramy z pośród 27 krajów europejskich zrzeszonych w InterRail i możemy podróżować za pomocą biletu na terenie kraju bez ograniczeń, w przypadku pociągów ekspresowych, EC i IC należy tylko dokupić rezerwacje, które czasami są niższe przy okazaniu biletu InterRail, lub tak jak ja to zrobiłem wykupujemy bilet sieciowy tzw Global Pass ważny we wszystkich 27 krajach;
2.Wybieramy datę podróży (zamówień można dokonywać maksimum na 3 miesiące przed podróżą), oraz przedział dni w jakich chcemy ją odbyć, do wyboru są cztery opcje
a) 5 dni do wyboru w ciągu 10 dni od daty rozpoczęcia podróży;
a) 10 dni do wyboru w ciągu 22 dni od daty rozpoczęcia podróży;
a) 22dni od daty rozpoczęcia podróży;
d) 1 miesiąc
Każdy wybór ma swoją określoną cenę, lub typ podróżnika (dorosły, lub młodzież do 26 roku życia)
3. Rezerwacje można robić telefonicznie (numery podane na stronie internetowej dla każdego kraju), w kasach międzynarodowych. Ja zrobiłem to osobiście w biurze InterRail w Londynie, bo robiąc rezerwacje telefoniczną podaje się wszystkie detale na temat karty (nie zalecam!!!). Niestety w UK znajduje się tylko jedno biuro, w Londynie. Jeżeli podróż odbywa się w sezonie najlepiej zrobić rezerwacje co najmniej na miesiąc przed.
4. Jeszcze jedna ważna informacja bilety GlobalPass jak i One Country Pass nie są uwzględniane w kraju rezydencji pasażera, przykładowo jeżeli mieszkam powyżej 6 miesięcy w UK, nie mogę rozpocząć podróży na bilecie InterRail... więc dlaczego jadę? Bo kocham podróże koleją.
Oto mały zaokrąglony cennik:
Newcastle - London National Express Ł27
London - Bruxelless Eurostar Ł40
GlobalPass 5 dni/10 dni Ł159
Bruxelless - Berlin rezerwacja Ł6
Berlin - Katowice rezerwacja Ł11
R A Z E M Ł243
I to wszystko, nie jest to takie skomplikowane jakby mogło się wydawać.

Nie jest tak źle, szczególnie pozytywnie byłem zaskoczony cenami rezerwacji, albowiem myślałem że to na nich popłynę najbardziej.