Geoblog.pl    cyprianbednarczyk    Podróże    Hiszpania    Popołudniowy spacer po stolicy

Popołudniowy spacer po stolicy

Hiszpania
Hiszpania, Palma

Powróciłem do Palmy około 16. Postanowiłem że do hostelu oddalonego o kilka kilometrów udam się pieszą zahaczając jeszcze o starówkę. Ruszyłem z Plaza de España deptakiem z galeriami handlowymi, które o tej porze były w większości pozamykane, jednak dochodząc przeszedłem na inną ulicę pełnej barów i restauracji na której tłoczyli się ludzie, oczywiście turyści, bez których lokale świeciły by pustkami. Mijałem wiele domków wskazujących na to że wszedłem na stare miasto, aż doszedłem do katedry.
Katedra Świętej Marii w Palmie to przykład gotyckiej architektury i kilku elementów budownictwa katalońskiego. Jej budowa rozpoczęła się na pozostałościach arabskiego meczetu w 1229 roku i zakończyła się prawie po 400 latach budowy w 1601 roku! Jej rozmiary są dość imponujące, ma 121 metrów długości, 55 szerokości i 44 metry wysokości. Do projektu renowacji katedry jak wspomniałem wcześniej przyłożył rękę sam Gaudi.
Wyszedłem na główną drogę wokół basenu portowego Autovia de Poniente i rozpocząłem wędrówkę w kierunku portu. Minąłem wysokie mury cytadeli miejskiej (pozostałość po rzymskim forcie) i przeszedłem na drugą stronę ulicy, gdzie spokojnie już mogłem spacerować z dala od ruchu ulicznego. Było ciepłe popołudnie, toteż tego dnia wyległ tłum spacerowiczów, rowerzystów i rolkarzy. Szedłem do hostelu prawie godzinę cały czas pod słońce i kiedy dotarłem do pokoju i spojrzałem w lustro zobaczyłem że całą twarz mam czerwoną:) Przynajmniej została jakaś pamiątka. Resztę dnia spędziłem na tarasie hostelu z widokiem na port, popijając zimne piwo i czytając książkę.