Geoblog.pl    cyprianbednarczyk    Podróże    Malta    Miasto św Pawła

Miasto św Pawła

Malta
Malta, San Paul Amere

Wstałem przedostatniego dnia aby udać się w ostatnią podróż po wyspie. Ubrałem się, zjadłem śniadanie i poszedłem na autobus. Po wczorajszej burzy pozostały kałuże, chłód i zachmurzone niebo. Miałem nadzieję że nie będzie padać. Tego dnia chciałem udać się do Mdiny, historycznego miasta na Malcie i byłej stolicy wyspy, jednak by to zrobić musiałem udać się do pobliskiego miasteczka Bugibba. Wsiadłem do autobusu jadącego do Valletty i przejechawszy kilka kilometrów dotarłem do małego miasteczka St. Paul's Bay (Zatoka św. Pawła), tutaj też wysiadłem. Osada zawdzięcza swoją nazwę temu że według ksiąg apostolskich rozbił się w jej pobliżu św Paweł, a dokładniej na małej skalistej wysepce znajdującej się w zatoce. Statek którym płynął na proces do Rzymu zatonął, jednak jemu udało się przetrwać i pozostał on na Malcie przez trzy miesiące.
Jako że Buggiba na której miałem wsiąść w następny autobus była położona niedaleko postanowiłem się udać na mały spacer po wybrzeżu. Idąc wąskim labiryntem uliczek doszedłem wreszcie do morza, na którym było właśnie widać ów wyspę. Po krótkim spacerem wzdłuż brzegu dotarłem do jedynego celu wizyty w tej części miasta, kolejnej wieży, jednej z siedmiu które ocalały do czasów obecnych. Zbudowana w 1610 roku z inicjatywy wielkiego mistrza zakonu maltańskiego Alofa de Wignacourt'a miała praktycznie ten sam cel co wieża świętej Agaty, jednak jej położenie pozwalało jedynie na obserwacje morza, ze względu na zbudowanie jej przy samej linii brzegowej.
Pokręciłem się trochę i porobiłem zdjęcia, po czym nie śpiesząc się ruszyłem dalej. Spacer po Buggibie, miasteczku położonemu obok Zatoki św Pawła należał do przyjemnych, zważywszy na to że cały czas szedłem wzdłuż morza. Co prawda to niema tu nic ciekawego do zobaczenia oprócz skupiska hotelów, restauracji i barów które są podstawą tego kurortu, jednak przyjemna poranna bryza działała dobrze na samopoczucie. Po prawie pół godziny marszu doszedłem w końcu do mini dworca autobusowego i udałem się na południe wyspy.

Więcej zdjęć z St Paul's Bay: http://picasaweb.google.pl/Cyprian.Bednarczyk/Malta_stPaulS_bay#