Geoblog.pl    cyprianbednarczyk    Podróże    Islandia / Iceland    Lodowa Laguna / Ice lagoon

Lodowa Laguna / Ice lagoon

Islandia
Islandia, Jökulsárlón

FOR ENGLISH VERSION PLEASE SCROLL DOWN

PL

Jak już wspomniałem lodowiec widziany od strony parku narodowego nie zrobił na mnie wielkiego wrażenia. Jechaliśmy na wschód i co jakiś czas zza wzgórz wyłaniały się jęzory zastygłego w miejscu lodu, jechaliśmy aż do momentu kiedy zobaczyliśmy ten największy i najbardziej imponujący. Zatrzymaliśmy samochód i zawróciliśmy, aby przejechać mostem nad rzeką i skręcić w boczną drogę. Kawałek dalej mieściło się małe oczko lodowcowe i wspomniany wcześniej obiekt w całej okazałości, coś niesamowitego, pięknego i jakże ogromnego, choć podziwianego z odległości 2-óch kilometrów. Zrobiliśmy zdjęcia, nacieszyliśmy oczy i ruszyliśmy dalej. Daleko nie zajechaliśmy bo nasz obiekt był tylko parę minut drogi od poprzedniego. Lodowa laguna Jökulsárlón to kolejna atrakcja związane z lodowcem Vatnajökull. Spływają tutaj kry lodu, które zanim dotrą do pobliskiego Oceanu majestatycznie dryfują sobie po jeziorze sprawiając wrażenie jakbyśmy znaleźli się prawie na Antarktydzie. Miejsce te jest tak niesamowite że posłużyło jako tło do kilku filmów, w tym dwóch o przygodach agenta 007, „Zabójczy Widok” oraz znacznie gorszy od poprzedniego „Śmierć Nadejdzie Jutro” a także do jednej z części serii filmów o Batmanie i Tomb Raider. To wszystkie punkty jakie mieliśmy zobaczyć tego dnia i choć zaczęliśmy o 9 rano skończyliśmy nad jeziorem o 5 popołudniu, z czego sam pobyt w parku zajął około 4 godzin. Teraz czekała nas długa jazda bo mieliśmy do pokonania jeszcze ponad 200 km.

ENG

As I mentioned earlier, glacier seen from the national park didn't make a great impression on me. We drove to the east now and from time to time see from behind the hills frozen tongues of ice, we drive and in the moment see the biggest and most impressive. Stop the car and turn back to cross the bridge over the river and turn into a side road. A little further housed a small glacier lake and the aforementioned object in all its glory, something amazing, beautiful and very huge, but admired from a distance of 2 kilometres. We make a photos, please our eyes and move on. Not too far because our object is only a few minutes away from the previous one. Jökulsárlón iceberg lagoon is another attraction associated with the glacier Vatnajökull. Ice floes flowing here before they reach the nearby ocean drift majestically on the lake itself giving the impression and feeling of present in Antarctica. This place is so amazing that served as a backdrop for several movies, including two of the adventures of Agent 007, "View of the Kill" and much worse than the previous "Die Another Day" and one of the Batman film series and Tomb Raider. It's all the points we had seen that day, and although we started up at 9 am, finish at the lake about 5 pm, but same stay in the park itself took about 4 hours. Now, wait for us long way to overcome, more than 200 km.